Inštrukcije matematike spadajo med srednješolci med najbolj iskane, sledijo pa jim inštrukcije za druge naravoslovne predmete (fiziko, kemijo) in tuje jezike – torej bi lahko dejali, da je inštruiranje najpogosteje potrebno pri predmetih, kjer se je najprej potrebno naučiti teorijo oziroma pravila, nato pa to uporabiti v praksi.
Kakovostne inštrukcije matematike se pričnejo prav s tem: z ugotavljanjem, v kolikšni meri inštruiranec oblada teorijo snovi, pri kateri ima težave, ter kolikšno je njegovo predznanje. Inštrukcije matematike namreč ne morejo delati čudežev, če se posvečajo zgolj reševanju nalog s posameznega področja, inštruiranec pa reševanja enostavno ne zmore, ker ni osvojil teorije. Torej je za inštrukcije matematike vedno najprej potrebna individualna razlaga teorije. Ko jo dijak razume ter se nauči njenih zakonitosti (pogosto je potrebno učenje osnovnih enačb na pamet), pa se lahko prične praktično delo – torej reševanje različnih tipov nalog.
Ko se dijak nauči s pravilnimi postopki reševati zastavljene naloge, pa inštrukcije matematike običajno niso več smiselne. Najbolje je, da nadaljuje s samostojnim delom doma, ter se na inštruktorja obrne le v primeru, da je potrebno še bolj poglobljeno in specifično znanje. Naloga inštruktorja je namreč, da pomaga pri razlagi snovi in dijaku pomaga v tolikšni meri, da lahko snov sam pravilno uporablja, ne pa, da skupaj z njim rešuje naloge, ker se jih dijaku samemu doma ne ljubi.